Mistrzowskie HMI cz. 3

Pojawił się trzeci odcinek szkolenia firmy Siemens z zasad projektowania interfejsów  HMIHMI Design Masterclass.

W odcinku drugim zatytułowanym „Duży obraz” pojawiają się kolejne zasady:

Nr Zasada Opis
1 Zacznij od długopisu i papieru. Naszkicuj podstawowe ekrany. Utwórz szybkie szkice pierwszych koncepcji. Praca przy komputerze skusi cię do zagubienia się w szczegółach.
2 Zaplanuj swój interfejs użytkownika tak, jak zaplanowałbyś dom. Mieszkanie czy rezydencja? Ile pokoi i pięter potrzebuje dom? Gdzie chcesz umiejscowić drzwi i inne pomieszczenia?
3 Naszkicuj podstawowe ekrany jako pierwsze. Początkowym zadaniem jest tworzenie szybkich szkiców pierwszych koncepcji. Praca przy komputerze skusi cię do zagubienia się w szczegółach. Które funkcje mają wysoką istotność i częstotliwość? Gdzie jest najlepsze miejsce do ich umieszczenia?
4 Zwróć uwagę na „włączniki światła”. Istnieją standardowe, znane przez wszystkich rozwiązania tj. włączniki światła. W każdym pomieszczeniu są w tym samym miejscu i działają tak samo. Korzystaj z takich „włączników światła” w swoim HMI.
5 Zaprojektuj trzy prawdziwe alternatywy. Powinieneś zbadać kilka koncepcji, które charakteryzują się różnymi podejściami i funkcjonalnością.
6 Omów swoje projekty z innymi. Uzyskanie informacji zwrotnej z zewnętrznego punktu widzenia jest ważne dla oceny, które podejście zastosować w ostatecznym, szczegółowym, projekcie.

Słowa kluczowe tego odcinka to: istotność(jak istotne są dodawane funkcje), częstotliwość(jak często są używane), model szkieletowy(szkic pokazujący rozmieszczenie zawartości na ekranie, w tym elementy nawigacyjne, przyciski itp.).

Będę przedstawiał kolejne zasady w kolejnych wpisach w miarę publikowania ich przez firmę Siemens.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *