Pojawił się trzeci odcinek szkolenia firmy Siemens z zasad projektowania interfejsów HMI: HMI Design Masterclass.
W odcinku drugim zatytułowanym „Duży obraz” pojawiają się kolejne zasady:
Nr | Zasada | Opis |
1 | Zacznij od długopisu i papieru. | Naszkicuj podstawowe ekrany. Utwórz szybkie szkice pierwszych koncepcji. Praca przy komputerze skusi cię do zagubienia się w szczegółach. |
2 | Zaplanuj swój interfejs użytkownika tak, jak zaplanowałbyś dom. | Mieszkanie czy rezydencja? Ile pokoi i pięter potrzebuje dom? Gdzie chcesz umiejscowić drzwi i inne pomieszczenia? |
3 | Naszkicuj podstawowe ekrany jako pierwsze. | Początkowym zadaniem jest tworzenie szybkich szkiców pierwszych koncepcji. Praca przy komputerze skusi cię do zagubienia się w szczegółach. Które funkcje mają wysoką istotność i częstotliwość? Gdzie jest najlepsze miejsce do ich umieszczenia? |
4 | Zwróć uwagę na „włączniki światła”. | Istnieją standardowe, znane przez wszystkich rozwiązania tj. włączniki światła. W każdym pomieszczeniu są w tym samym miejscu i działają tak samo. Korzystaj z takich „włączników światła” w swoim HMI. |
5 | Zaprojektuj trzy prawdziwe alternatywy. | Powinieneś zbadać kilka koncepcji, które charakteryzują się różnymi podejściami i funkcjonalnością. |
6 | Omów swoje projekty z innymi. | Uzyskanie informacji zwrotnej z zewnętrznego punktu widzenia jest ważne dla oceny, które podejście zastosować w ostatecznym, szczegółowym, projekcie. |
Słowa kluczowe tego odcinka to: istotność(jak istotne są dodawane funkcje), częstotliwość(jak często są używane), model szkieletowy(szkic pokazujący rozmieszczenie zawartości na ekranie, w tym elementy nawigacyjne, przyciski itp.).
Będę przedstawiał kolejne zasady w kolejnych wpisach w miarę publikowania ich przez firmę Siemens.