Mistrzowskie HMI cz. 1

Niedawno na stronie firmy Siemens pojawił się cykl szkoleń dotyczących projektowania interfejsów HMIHMI Design Masterclass (zachęcam do obejrzenia całości).

Ekspert Oliver Gerstheimer pokazuje w ukazujących się cyklicznie odcinkach kursu w jaki sposób podchodzić do projektowania interfejsów użytkownika, żeby były intuicyjne i użyteczne.

HMI to twarz Twojej maszyny – upewnij się, że otrzymuje tyle uwagi, na ile zasługuje.

W każdym z zapowiadanych 7 odcinków szkolenia przedstawionych będzie po 6 zasad dobrego projektowania. W odcinku pierwszym zatytułowanym „Przemyśl projektowanie interfejsu HMI” pojawiają się już pierwsze z nich:

Nr Zasada Opis
1 Patrz na projekt jako połączenie formy i funkcjonalności, przekaż to odpowiednio. Dobry projekt tworzy wartość dodaną, wspomaga wykonywanie operacji, oszczędza czas i redukuje błędy.
2 Projektowanie nie jest sztuką, ale rzemiosłem. Da się sprowadzić istotę dobrego projektu do kilku wytycznych i zasad, których można się nauczyć używać.
3 Oczekuj zmiany wybranej ścieżki i wielu powtórzeń. Projektowanie to odkrywanie: tworzenie i odrzucanie różne rozwiązania są częścią tego procesu.
4 Projektuj maszyny jako narzędzia dla ludzi. Bez względu na to, jak bardzo Twoja maszyna jest wydajna, musisz być w stanie działać skutecznie, aby osiągnąć efekty.
5 Zainspiruj się dobrymi pomysłami innych. Zbieraj i zapisuj dobre pomysły, abyś mógł je zaadaptować w późniejszym czasie w twoim projekcie.
6 Zacznij wcześnie z projektem HMI. Projektowanie HMI nie wymaga dużego budżetu, ale potrzebuje trochę czasu – zacznij więc długo przed tym, jak Maszyna jest gotowa.

Słowa kluczowe tego odcinka to: eksploracja i powtórzenia.

Będę przedstawiał kolejne zasady w kolejnych wpisach w miarę publikowania ich przez firmę Siemens.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *